Dag 3 Kefalonia

7 april 2024 - Keflavík, IJsland

± 44 km

Het ontbijt wordt van 0800 tot 1000 uur geserveerd in Taverna Pandelis, gelegen aan de boulevard. Plaats uw koffers bijeen bij de accommodatie, gelieve voor 0900 uur. Aan te raden vroeg te vertrekken, de eerste etappe is zwaar en gaat flink bergop, volgens vele het pittigste stukje van de gehele fietsvakantie.

#AKEF1-5 POROS-ARGOSTOLI

DAG 3

Zodra u Poros verlaat zal de weg meteen stijgen, door een prachtige kloof. Hierna volgen de vruchtbare velden van Pronnoi. Na het dorpje Agia Erini volgt een korte, maar gemene klim van zo'n 3 km tot bijna 300 meter hoogte; zonder schaduw. Bereid u voor en zet u schrap. Eenmaal op de top mag u met recht trots op uw prestatie zijn.

Hierna volgt een galerijweg, met weidse uitzichten over de zee en Zakynthos aan de horizon. U passeert meerdere dorpjes met sommige een supermarktje of dorpscafé. Ondanks dat deze weg een hoofdader is, valt de drukte mee. Alleen als een veerboot is aangekomen, volgt een golf verkeer.

Net voor aankomst in Argostoli zal de weg nog één keer stijgen, met een mooi uitzicht over de stad als resultaat.

We verblijven in King A

In de namiddag nog een klein toertje +-12 km

KRANI

Een korte route volgt over de Drapano dam, aan de overkant verder landinwaarts. Heen is bergop, en soms best wel pittig. De laatste kilometers volgt een gravelpad. Het keerpunt is een oude Myceense muur verscholen in een olijfgaard, de terugweg is hetzelfde als de heenweg (echter, nu louter rollen en helaas voorbij voordat u het door heeft).

100m

140 m

120

Vanaf het centrale Vassilianou plein, neem het rechtstreekse straatje richting zee, sla op de boulevard rechtsaf. Zo'n 300 meter na de groentemarkt is de entrée tot de dam van Drapano. Steek deze dam over. sla bij het stoplicht